Digitalisering

Nordmænd bringer nye læringsmetoder til Ny Holte skole

Ny Holte Skole har i en hel uge haft besøg af konsulenter fra Norge, som underviser elever og lærere i klasserumsledelse, mål og succeskriterier med fokus på iPad’en som værktøj. Der er hverken behov for at tysse eller hæve stemmen for at få klassen til ro. Emma Bonnerud, pædagogisk vejleder fra det norske firma Rikt, […]

DM i digitale skills er skudt i gang – også kaldet CRAFT

  Droneflyvning, Fable-robotter, 3D print og 3D briller er blot nogle af de ting, 7. klasses elever prøver kræfter med, når de skal dyste om titlen, som vinder af DM i digitale skills. Kig op eller duk dig, hvis du skal undgå at blive ramt af en flyvende drone på afveje. Aulaen foran Birkerød bibliotek […]

DIGITAL LÆRING: Fremtiden byder på kodning, øget kvalitet og kritisk sans

Digital læring er gået fra hvedebrødsdage til hverdag med nye muligheder og udfordringer. To lærere gør status over de første år og kigger frem mod det 21. århundredes færdigheder. En digital kogebog om at spise mindre kød. En video med opvarmningsøvelser til idræt eller fotos af symboler på gravsten til dansktimen. Disse eksempler på digital […]

Global guru deler digital viden med skoler i Rudersdal

“We’ve always done it that way” er de dyreste ord i et skolesystem, for det forhindrer elever i blive forberedt på fremtiden. Vi har ikke råd til at blive ved med at gøre som vi plejer, for så bliver vi overhalet af lande som fx Indien, der investerer massivt i uddannelse og springer over nogle […]

Lærer: Digital innovation udfordrer og motiverer elever

Elever på Vedbæk Skole er i fuld gang med at udvikle nye digitale løsninger på hverdagsproblemer, og lærer Claus Markussen coacher og vejleder dem. DM i digitale skills finder sted fredag den 24. februar, og vinderne går videre til den landsdækkende finale i DM i digitale skills. Lærer Claus Bach giver her svar på, hvad […]

Lærer: Beregneren er med til at løfte skole-hjem-samarbejdet

Beregneren bliver introduceret på 52 skoler i de fire kommuner i udviklingsforløbet om synlig læring ”Alle børn skal lære at lære mere”. Dorthe Grøndahl er impact coach, faglig vejleder og dansklærer på Birkerød Skole i Rudersdal Kommune. Her er hendes erfaringer med at gøre fremskridt i læsning synlige for elever, forældre og undervisere. 1. Hvad […]

Skoleleder: Beregneren sætter nyt stærkt fokus på elevernes progression

Elevernes læringsfremskridt bliver gjort synlige med beregneren, som 52 skoler i fire kommuner vil bruge i det tværkommunale udviklingsforløb ”Alle børn skal lære at lære mere”. Viceskoleleder Martin Villumsen fra Tjørnegårdsskolen i Gentofte fortæller om forventninger og forberedelser til at bruge det nye værktøj i 2016. 1.Hvad vil det nye fokus på progression betyde for […]

Elever fra Rudersdal deltager i DM i digital innovation

Vedbæk Skole deltager i DM i digitale skills, hvor eleverne bl.a. bliver udfordret på deres evne til samarbejde, problemløsning og evaluering. Elever fra 7. og 8. klasse på Vedbæk Skole deltager i DM i digitale skills, hvor de skal bruge deres kreative og innovative evner til konkurrencen, der bliver afholdt i slutningen af februar. Eleverne […]

Se digitale læremidler for skoleåret 2017 – 18

Rudersdal Kommune har indkøbt digitale læremidler til elever i folkeskolen for 2 mio. kr. Pengene er fordelt på skolerne efter elevtal, og herunder kan du se en liste over læremidler for humanistiske fag og matematiske og naturfaglige fag. Humanistiske fag og idræt – digitale læremidler Matematik og naturfag – digitale læremidler For en del læremidlers vedkommende […]

Feedback i Meebook giver synlig læring for elever

Læringsvejleder Cecilie Thoudahl arbejder på at udvikle en feedbackmetode ved hjælp af Meebooks prikkesystem med farveskalaen grøn, gul, rød. Metoden udvikler Cecilie til 4. årgang, som hun underviser i matematik. ”Når vi starter et nyt forløb op, fx om figurer, så markerer eleverne, hvad de ved i forvejen. Hvad synes de selv, de kan? Er […]

Rudersdal Kommune logo
105